Přihlásit se a přidat příspěvek
  • Můj zážitek z obchodování na internetu

    Kupujete šicí stroj, buďte ve střehu. Zejména pokud jde o šicí stroj značky Singer Curvy, vyrobený ve Vietnamu. Tento jsme si zakoupili koncem roku 2016 prostřednictvím internetu u firmy Ráj šití Brno za 7 100 Kč, byl to dárek pro manželku, která se věnuje krejčovině již 30 let a za ty léta ji prošlo rukama již několik šicích strojů, takže žádný začátečník. První pochybení obchodu bylo nedodání českého návodu, ten jsme si obstarali jinou cestou. Šici stroj byl využíván minimálně a to pro běžné domácí práce (ušití ubrusu, polštářů, záclony apod.). V průběhu prvního roku záruky došlo k první závadě. Přestala fungovat synchronizace jehelní tyče a chapače, následkem bylo lámání jehel a neprovazování nití. Stroj jsme reklamovali u prodejce, který nás odkázal na značkový servis Singer Praha. Zaslali jsme jej tedy přímo do tohoto servisu. Vyjádření servisu – „Nejedná se o záruční vady, provedená bezplatná oprava“. Ještě podotýkám, že tato údajná nezáruční oprava s námi nebyla předem konzultována. Po třech měsících se závada objevila znovu a byla servisem vyřešena podle stejného scénáře, navíc servis zajistil a uhradil svoz stroje. Na první pohled se zdá, že vše funguje jak má, ale opak je pravdou. Upřímně řečeno pod formulací servisu – „Nejedná se o záruční vady, provedená bezplatná oprava“, kterou použil i v druhém reklamačním protokolu, nás nenapadlo, že vlastně my jsme ten zdroj závad, které oni odstraňovali zdarma, údajně v rámci dobrého jména firmy. To totiž bylo sděleno servisem až po té, kdy došlo ke stejné závadě potřetí a kdy jsme se začali bránit. Sepsali jsme další třetí reklamaci a s odvoláním na občanský zákoník § 2169, odst.2 jsme stroj zabalili do originální obalu a poslali zpět prodejci s tím, že odstupujeme od kupní smlouvy a požadujeme vráceni vynaložených nákladů. Obchod Ráj šití Brno odeslal šicí stroj do servisu, který tentokrát provedl zřejmě na žádost prodejce podrobnou prohlídku stroje, jejíž výsledkem byl výčet možných pochybení obsluhy (příliš volně navinutá cívka, nečistoty v prostoru podavače látky, vpichy ve stehové desce, přetočený chapač o ½ dráhy otáčení). Jinými slovy za vzniklé závady může podle servisu obsluha stroje. Tentokrát, přestože se jednalo o stejnou závadu jako v předchozích dvou reklamacích požadovali souhlas s nezáruční opravou ve výši cca 1200,-Kč, tuto žádost jsme samozřejmě odmítli. Naše žádost o odstoupení od smlouvy byla prodejcem na základě tvrzení servisu Singer zamítnuta. No a jak to bylo dál? Pokusili jsme se prostřednictvím České obchodní inspekce o mimosoudní řešení této naší reklamace. Předali jsme ji veškeré doklady a podklady a výsledkem bylo suché konstatování, že pravděpodobně k dohodě nedojde a proto šetření po 2 měsících ukončují. Opravdu velká pomoc spotřebitelům, kteří si tyto úřady ze svých daní platí, řekl bych, že jsou to vyhozené peníze. Byli jsme rozhodnuti, že to postoupíme firmě, která částku za šicí stroj soudně vymůže i za cenu provize ,kterou si řekne. Oslovili jsme firmu Vaše nároky.cz, ale náš výsledný dojem, po obdržení jejího vyjádření, byl asi takový, že přijímají případy, které jsou jasné a dají se vyřídit jedním telefonem z kanceláře. Přiznám se, že jít do soudního sporu kvůli 7 tisícům se nám jít nechtělo i z důvodu financí. Dalo by se tedy závěrem říci, že obchodní mašinerie ruku v ruce se značkovým servisem, Českou obchodní inspekcí potažmo firmou poskytující právní služby za pakatel vyhrála nad ubohým spotřebitelem, který nemá na to se soudit. I když upřímně řečeno ani v soudní spravedlnost příliš nevěřím (vlastní zkušenost). Přesto jsme nesložili ruce do klína. Vyhledal jsem soukromého opraváře šicích strojů, který tuto činnost vykonává při normálním zaměstnání a nestačil jsem se divit. Dva dny mu stačily na to, aby stroj seřídil a otestoval. Konstatoval, že musel poutahovat všechny šroubky, jejichž nedotažení způsobovalo rozsynchronizování jehelní tyče, chapače a podavače látky. Nyní stroj běží jak hodinky a vydává úplně jiný zvuk, než tomu bylo po „opravách“ značkovým servisem Singer Praha. Těm bych chtěl tímto doporučit, aby se nad sebou zamysleli a nehledali chyby tam kde nejsou, ale hlavně u sebe. Domnívám se, že tímto přístupen k zákazníkům firmu Singer spíš potápí. Popravdě když jsme uvažovali o koupi nového šicího stroje ani jiná značka nás nenapadla, ale jak je vidět byla to chyba.
    Abramcov, Nový Bor

  • Tento obchod vřele doporučuji, velmi široký výběr zboží, a především velice vstřícný a profesionální personál, který Vám poradí s výběrem šicího stroje. d o p o r u č u j i
    LENKA Z.

  • Dobrý den, jsem začátečník co se šití týče a ráda bych si pořídila stroj. rozhodla jsem se pro Janome, ale neumím si vybrat mezi MS 22, 423 a 525. Poradíte? Děkuji